familjenkellgren

Alla inlägg under mars 2010

Av sophi kellgren - 8 mars 2010 10:45

jag var vid sandra igår och såg molle IRL.

riktigt trevligt!


känner mig som en stel krabba idag. har sovit hela natten i justins säng, delad med han och zanii. snacka om sardinpackning.

Av sophi kellgren - 7 mars 2010 21:00

Jahapp, söndag kväll. justin busar i sitt rum, tydligen något med en skruvmejsel hörde jag precis.


Justin sov som sagt var till 11:40 idag. mys unge. fick väcka han lite försiktigt med pussar till slut, så han inte sov bort hela dagen.


sedan skulle vi göra en super stor grej, vi skulle åka buss till slite, första gången för justin, han klädde på sig alla kläder sen gick vi till busskuren, han trallade och höll mig i handen hela vägen. vi gick i god tid för att inte behöva stressa och fick stå i busskuren i 15 minuter. han stod som ett ljus och väntade på bussen och var så stolt och duktig hela tiden. när väl bussen kom, såg vi hur den svängde in på brandstationen istället. tydligen måste bussen varit tom så idiot chauffören pakerade direkt istället för att köra till slutstationen som var slite pressbyrån.

en mycket besviken justin fick promenera hem igen. som tur var ringde faster anna och ville komma och hälsa på, så det blev lite lycka igen! och så såg vi ett flygplan , så det blev nya samtalsämnet på vägen hem. plus att vi stannade och pratade med grann tantens hund som så gärna ville hälsa vid staketet. och justin blev lycklig igen.

Men tacka vet jag att det finns bättre busschaufförer än den idioten som måste ha kört 61ans tur idag! fy vilken glädjedödare för justin!


Folk läser men kommenterar aldrig. om man inte skriver någonting som retar upp människor. för då kommenteras det hej vilt.



Och igår såg vi melodifestivalen vid mormor och morfar.

justin rockade loss som en dåre till alla låtar. även när det inte var låtar. hoppas något kort blev bra. fast han var ju ball nog och skulle ha sin mössa på, stickad. genomsvettig och överlycklig. snygg liten sork!

fast han råkade ta sönder mormors älsklings ljusstake med en sopkvast när han spelade bandy. men hoppas lagningen håller :)

trevligt var det i alla fall, att slippa sitta ensam hemma en lördag.


Lysklig och älskad. och älskar min man mer än någonting annat!

det är i alla fall någonting som retar en del.


alla ni andra glada och trevliga människor. ha en underbar kväll och en skön ny vecka =)



Av sophi kellgren - 6 mars 2010 18:04

 ömsesidigt, och absolut ingen hemlighet. Mohahahaha.



BTw - nu är resan planerad och bokad till HC i juni!



spelade fotbolls match idag. yeaah, skoj, kallt och kul.

det är väl huvudsaken.




Av sophi kellgren - 5 mars 2010 15:52

7 års dag idag, tiden springer iväg-

vem trodde på oss? vem trodde att vi skulle ha barn?

vem trodde att vi skulle ha hus, hund och bil?

vem trodde att vi skulle hålla ihop i 7 år?


Men vi står är emot alla odds.


fick samtal av en läkare från Lund idag angående ärftliga sjukdomen malign hypertemi, som han förmodligen har, och skall behandlas som att han har tills vi kan få det klokt bekräftat, men det går inte att veta förens han är tonåring.

skönt med klok information och papper till alla ställen han vistas.


nej nu skall jag bygga vidare, skall försöka impa på mannen min lite =)

Av sophi kellgren - 3 mars 2010 23:03

När jag hämtade justin, han hade varit på promenad till hamnen med dagis och var så lycklig att han fått sett båtar. hans stora passion i livet just nu.

det kan verkligen värma en. äntligen fick jag veta att han fått komma utanför dagis gård.


vi har ikväll spelat lite biljard, justin var en riktig hejare på det.

farfar var förbi här med lite saker till fiskarna, och sen åt vi mat när joakim kom hem, korvstroganoff ala kellgrens familia!


sen tog vi oss tid och såg fuskbyggarna och sedan andra avenyn, inspelningsbar box är det bästa som hänt i teknikens framgång.


god natt, nu skall jag sussa!

Av sophi kellgren - 2 mars 2010 20:48

jag färgar min utväxt med slingor. ta ett djupt andetag, och tänk fan vad min dotter varit duktig idag, hon har bonvaxat golvet som jag velat länge!

och då är hon värd lite färgning av håret.

dessutom har du ju alltid lärt mig att allt klär en snygging!


god kväll. nu skall jag skölja ur håret och sen lägga mig och se

desperate housewifes. haha förstå gången. hoppas det är någonting att ha.


Av sophi kellgren - 2 mars 2010 15:52

Nja, dagen idag har gått till att stor städa hela vardagsrummet. soffan 'är nytvättad och golvet bonat. ja allt som hör till en storstädning har gjort. drog även förbi med dammtrasan i sovrummet. tur jag skrev detta nu, kompå att jag glömde sänglampan =)


anledningen till mitt STOR STÄDNINGS projekt i badrummet igår är att justin skulle ttydligen borsta tänderna själv igår morse medans jag ännu låg kvar i sängen, och gissa vad? han hittade inte tandkrämen och istället var han så söt att han tömde hela min hudlotions tub i handfatet och borstade tänderna med den.

(fanns en hel del fläckar på nattskortan, så han kunde inte svära sig fri.) fast jag blev ju som sagt var inte arg eftersom han skulle vara så duktig :)


nu står potatisen på spisen och kokar lite, skall göra stekt potatis med ananas och lök kassler senare.

hoppas det blir gott. det ser gott ut och innhåller endast goda ingridienser så det borde bli gott...


Nej nu skall jag kika vidare , om det finns någonting att se.

Av sophi kellgren - 1 mars 2010 19:50

   


hälsa den där karl hemma, att det finns massor hemma vid harry carlssons. och det man mer vill ha är bara att beställa hem via dem.  

Ovido - Quiz & Flashcards