familjenkellgren

Alla inlägg under mars 2010

Av sophi kellgren - 30 mars 2010 21:23

igår var vi i visby då pappa skulle in till ortopeden, så jag och justin åkte självklart med som stöd. en värmande hand och stöd inför besöket. haha nog skojat om det, han fick lite tråkiga besked och som vanligt vill dem ju helst inte ta han eftersom han har malign hypertemi. Men han skall in på ny röntgen och så skall dem kolla lite nogrannare om dem kan lösa det lite.

efter en timmes busande i ortoped vänterummet fick pappa en lysande idé om att vi skulle åka till MC donalds och äta lite mat. sagt och gjort. justin skötte sig exemplariskt och var så snygg i sin nya skinnjacka. han åt bra utan att spilla någonting alls.


dock gjorde han en vurpa utanför och det kom så klart en liten tår, men det försvann lika fort när han fick reda på att vi skulle åka rulltrappa till claes ohlsson. väl där nere så köpte vi ny vattenslang och kopplingar..

en lampa till jockes garage och jag hittatde en massa saker jag vill ha till hallen. men det förblir i min önskevärld.


hemfärd klockan 4 och justin somnade så klart i bilen, väl hemma  var det bara att koppla in högtryckstvätten vi fått av svärfar och tvätta opeln inför besiktingen idag. justin vaknade igen strax efter 5 och gick inte att få i säng förens mycket sent...

svärfar var förbi och så även Jorg & aina. så det var en trevlig liten eftermiddag/kväll.


när jocke väl fått justin i säng så fick han sig en skön massage av frugan.

duktiga mig, nöjd och belåten så blev det en god natts sömn.

klockan 6:30 kom justin in tassandes i vårt sovrum och tog son välling.

åt upp den, och fick sedan för sig att hunden skulle ut och pinka. upp igen och iväg, lyckades övertygan han att hunden skulle frysa ihjäl om han släppte ut henne och sa att spaden låg i sängen och sov fortfarande , justin kom upp kramade spaden och somnade om.

(justins gula spade är med dygnet runt, den är hans "snuttesak" )


idag var det besiktning av opeln, ja det var riktigt ovant att köra den igen.

men ack så skönt. jocke gick på stan och kollade lite saker han skulle.

jag åkte till besiktningen och det gick toppen bra, lite för låg bil, men killarna var underbara och löste alla situationer genom att vara 2 st- en höll i div delar och den andra hissade.etc åkte därifrån med en fint litet papper. men 3 små fel jag kunde åtgärda själv hemma utan efterkontroll, ett lampglas skulle putsas, ett bromsljus hade gått sönder (sjukt när det funkade igårkväll) och batteriet satt inte fast ordentligt...


efter en bra start på dagen tog vi en god fika på siesta med smarriga smörgåsar.

och sedan åkte vi hem, jag handlade även smink på lottas för 400 kr. helt sinnesjukt enligt mig, men 1 gång var 7 år får jag allt unna mig det.


svärfar var förbi idag igen och vi hittade ramar på hans jobb så jag kan rama in morfars tavlor nu =) nöjd!


vi åt en god bit kött med hasselbackspotatis , rödvinssås, rosepepparsås och baconlindade sparrisar till kvällsmat. riktigt lyxigt.


Solen som tittade fram idag får en att känna riktiga vårkänslor.

önskelistan som kom av solen blir.

1: Ett par Converse skor

2: Ett par nya jeans

3: En Jeans jacka

4: Snygg resväska =)


god kväll gott folk, imorgon väntar verkligheten igen.


& grattis underbar pappa och morfar på din födelsedag!

Av sophi kellgren - 30 mars 2010 15:16

opeln gickc igenom besiktningen utan någon 2:a.

måste vart för att jag är så jävla snygg!

=)


Någon mer att berätta finns det nog inte.

bilen rullar, karln är rakad, justin är söt

och jag har sommarjobbet klart.


Av sophi kellgren - 28 mars 2010 18:02

finns överallt, ack en sådan liten sak kan göra så mycket för en,

fick massage igår av svämor, och fotmassage och fix av svärfar.

snacka om att jag har underbara svärisar. har ni andra det med?


match igår som sagt. slutat 2-2 emot P18, så den insattsen får vi vara helnöjda med

gjorde trots allt 2 riktigt fina hörnor som 1 resulterade i mål =)

Härligt att ge sig sjävl lite kredit här...


Har arbetat 3 7-16 pass på kilåkern denna vecka.

 alltid skoj att arbeta lite.


hallen börjar bli vit upptill, lite kvar att måla, bilen skall besiktigas nu och idag har jag städat hela invändigt. (ännu mer beröm åt mig själv.)


richard den galningen kom hem till oss klockan 08:00 i morse för att se F1.

idioten beställde även scones. och eftersom det är han födelsedag fick jag ställa upp och baka det till han. där var hans födelsedagspresent ordnad.


kan inte hjälpa det , men fy vad det är skönt att vakna upp med herr joakim, att alltid få dela säng med han är helt obeskrivligt.

älskar han så det värker i mig.


Av sophi kellgren - 22 mars 2010 23:27

Panelen är klar i hallen. även färdig målad =)

det har vi sysslat med idag och joakim och justin har städat upp ute efter vintern

pär har spacklat sovrumsgolvet så imorgon kommer mattan in.

min nya svart matta. det kommer bli så snyggt!


Mamma du vet att jag hejar på dig. 1-0.

du klarar dig emot världens precis som jag =)


god natt gott folk.


ps. joakim är inte sveriges smartaste idag. med sitt beslut att vi skulle sova på soffan istället för att ställa sängarna i vardagsrummet så får han skylla sig själv med att jag kommer att trängas med han =) ds.

Av sophi kellgren - 22 mars 2010 10:43

helgen sprang förbi som vanligt, justin är sjuk. tydligen rs.

antibiotika och en kur med omtanke och kärlek, så blir han nog snart frisk.

han är fullt ös på, men sover lite mer än vanligt.


i lördags spelade jag footbolls match, vi förlorade med 4-0 men det var en skoj match ändå. lite mer övning så kommer nog det gå vägen i år.


justin var vid mommo och moffa och kom även och tittade när vi spelade.

tippen han vi med också innan matchen sen jobbade jag och jocke var hemma med justin som slocknade 18:00 redan.


söndag var vi hemma först för att sedan byta med jocke, justin sov moddag och värmde upp hemma inför hans stora studiebesök vid farbror fredrik på Sunnanvik.

fredrik ringde pappa och sa att dem låg i slite och hade tid att låta justin få se båten.

så 2 timmar blev vi där. justin kollade bryggan, fick trycka på alla knappar och se alla skärmar och styra båten både med joysticken och ratten och var helt extas.

vi kollade hela maskinrummet (justin i snygga rosa hörlurar) och han kollade även där att alla mojöänger satt som dem skulle. hur lycklig som helst.

vi gick upp i mässen för en fika och justin bjöds på glass som han älskar mer än någonting annat, men det tackade han nej till och tjatade istället med sig farbror upp på bryggan för att köra mer båt.

vi satte kvar en stund med en god kopp kaffe och avslutade det hela med att kolla alla rum ute på däck. det blev verkligen ett lyckad besök för sorken och vi fick jaga ifatt han på däck för att bära med han hem. 


panelen börjar få ett slut och ikväll kommerngolvläggaren hit och fixar golvet u vårat sovrum. så nu börjar alla projekt knytas samman.


nu får jag sätta fart med lite målning sen slänga ihop en kaka att bjuda på ikväll.


bilder från gårdagen finns på joakims facebook.

(joakim kellgren ) - justin vs Sunnanvik

Av sophi kellgren - 16 mars 2010 22:11

igår kväll var det fotbollsmatch emot graips små killar, eller en del var ju bra mycket längre än jag själv. men vi vann iaf och det var väl huvudsaken.

spelade hela matchen som höger yttermittfältare och fick klart godkänt betyg av tränare och ledare fast det var en helt ny situation och possition för mig.


justin var med sin farfar under tiden och besökte en bondgård i boge och fick se kor och kalvar, stolt liten kille som pladdrade om det för oss hemma sen.

skoj att pröva på någonting nytt för han, och dessutom lärorikt.


idag har jag plockat hemma och bakat en kladd kaka, carola och kevin var här och fikade i eftermiddags, det var iallafall riktigt trevligt.

och nyttigt för justin att lära sig att låna ut sina leksaker. då han inte alls är van att ha andra barn hemma vid sig. men dem hade i alla fall skoj i det stora hela!

och vi mammor med =)


ikväll åt vi enkel mat, men ack så gott det kan vara. stuvade makaroner, bacon och köttbullar. justin och älsklingen åt glass till efterrätt och såg på patrioten,

justin var dock intresserad av att se på hästarna och älsko glad att slippa se mussesklubbhus eller nicke nyfiken till maten.


justin somnade runt halv8, en lång dag för sötnosen då han gick upp redan klockan 6, (kommer aldrig mer att glömma dra ner rullgardinen. då det inte klassas som dag bara för att solen går upp....)

han hade somnat i maten på dagis och sov endast 10 min, så han är välbehövd en lång sov natt nu. (fast iofs är min unge super snäll och skötte hunden i morse och släppte ut zanii flertalet gånger medans jag halvslumrade i sängen, han kom och gick och såg mestadels på barnprogrammet i sängen, men halv 9 sa han till mig att vooven var borta så det var bara att kliva upp och hämta in henne.)


vi såg premiären av 112 på liv och död ikväll. super bra program.

och så har jag målat tånaglarna. shit vilken super intressant sak att berätta.


god kväll gott folk. nu skall jag lägga mig i sängen och sova,sova,sova!


älskar min sötnöt, utan dej är jag ingenting.

Av sophi kellgren - 15 mars 2010 13:02

har fått bebisar inatt, eller en av honorna har äntligen klämt ur sig sina bebisar.


annars har det varit fullt upp, hallen byggs om, pär skall lägga in nytt golv i sovrummet. och jag har arbetat.

jobbade ensam hela dagen igår då älsklingen var hemma med justin och richard var här och lekte med justin. byggdes en massa i hallen, soffan i uterummet åkte ut och självklart såg dem F1 premiären.

kom hem till en god middag och justin var redan nerbäddad i sin säng.

skönt!!


helt slut efter en tuff men rolig arbetsdag och somnade med en gång. bara jag la huvudet på kudden =)


idag skiner solen, och det känns som att våren är på väg.

sommaren är snart här! känns skönt. och opeln skall fixas i veckan så den med kan få komma ut =)¨


btw så hade vi en vattenläcka i hobbyrummet i fredags så pannan slog av och det var endast 16 grader i huset när vi kom hem, som tur var ordnades det snabbt och i lördags fick vi ta hand om allt vatten och saker som stod där.

mamma var underbar och tog hand om justin, pappa hjälpte till att köra på tippen, farmor och farfar hjäälpte till att suga upp allt vatten ..

tur båda vi har underbara föräldrar.


justin var på grillning vid bogeviken med mormor , morfar, uffa och lotta.

skoj för hjärtat att få göra sånt ibland.


ikväll 'är det fotbollsmatch som gäller. nu gäller det att vinna =)


nu skall jag städa sågspån i hela huset och sen njuta av solen!

Av sophi kellgren - 8 mars 2010 16:15

hipp hipp hurra!

för idag är det farfars födelsedag huraa hurra hurra!


justin har fått 2 nya a-kusiner. grattis helle och linnéa!

två små flickor!


JUSTIN HAR ÅKT BUSS IDAG, och gissa om sorken var stolt.

nästa gång skulle han allt åka lång me buss. haha

sötnosen min.


nej nu skall ja fixa farfars present.

kan ej skriva det här, lägger upp en bild sen. eftersom han läser min blogg.

Ovido - Quiz & Flashcards