familjenkellgren

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

en hel vecka snart förbi...

Av sophi kellgren - 20 februari 2010 11:16

ja det går i rasande fart allting, snart är även februari förbi.

och då kommer våran 7 årsdag.. (hipp hipp hurray).


ja denna vecka har varit alldeles full av jobb, och full av os sändnigar kvälls och nattetid här hemma.

jocke har varit hemma med justin 3 kvällar i rad. myd för dem.

igår  när jag kom hem hade justin släpat ut sina sängkläder på soffan och hade haft mys där med pappa sin, men han hade sen gått in och lagt sig i sin säng själv för att sova, utan både kudde och täcke. så söt.

bäddade ner trollungen och det höres ut hur han snarkade där inne.

han måste varit helt slut =)


idag var det tänkt att farfar skulle låna justin och bygga snögrotta hemma vid han, skall ringa och kolla om han fortfarande vill även om det snöar er massa.


vi vaknade inte förens halv 11 idag, så det var redan tomt när vi klev upp.

undrar hur pigg jocke stackarn var, jag vaknade vid 8  i morse och trodde jag försovigt mej, men det hade jag deffenitivt inte, då låg jocke i mitten va sängen men sitt huvud vid min mage och justins fötter i hans ansikte. (haha).

och jag själv hade en stor säng alldeles för mig själv.

somnade om gott och vaknade sent, då joakim redan smugit sig upp och gett sig iväg till jobbet.


en del människor slutar dock aldrig att förvåna en.

fast iof har jag aldrig haft några större förhoppningar att den människan skulle kunna åstadkomma någonting klokt, eller en vettig mening ur den munnen.


dagis igår måste ha varit en toppen dag för justin, började med att det blev popcorn, fredags mys som dem alltid hade på kilen, så det kändes riktigt bra att dem även kan få uppleva sånt på nya dagiset. och åsa hade spelat teater. en riktig kilen fredag. och det kändes riktigt bra. =) lite varm i hjärtat blev man.

och när jag hämtade trollet igår så var det bara han och alfa kvar, justin tycker så mycket om den killen, och dem hade fått kex istället för frukt och drack massor med äppeljuice, så det var ju toppen skoj för dem, riktigt lyx fredag.

Justin babblade massor i bilen hem om vad dem gjort, det enda jag förstod var popcorn, åsa, kex, äppledricka, lillahuset, studsmattan och bollar.

men han var alldeles extas och det är det som är det viktiga.


stor städning i två dagar, var alldeles slut i går kväll och har sovit som en stock inatt. men det är riktigt skönt att göra sådan nytta.

nej nu skall jag ringa faffa och se vad han gör.


btw- så har jústin lärt sig massor med nya ord och barns namn på dagis.

och igår sa han en ny mening i bilen hem - mommo favvo.

haha godingen där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophi kellgren - 30 januari 2011 23:02

Suck för folk! hur orkar en del människor! Har jag sagt någonting så har jag sagt precis vad jag tycker och inte någon jävla historia! utan det är min åsikt som om någon människa vill anmäla mig  för mina åsikter.. så fine gör det. tror ni jag blir r...

Av sophi kellgren - 5 december 2010 13:07

som vanligt är jag super dålig på att hinna blogga, tur är att pauline är lika kass som jag. igår skulle jag träna, men fick jobba istället. förlåt tjejer. men tack jobbet att ni ringde. andré har blivit riktigt vuxen och önskade sigg till och med ...

Av sophi kellgren - 29 november 2010 10:09

igår blev det ändrade planer så jag , justin, ismo och mor & far åkte till bläse julmarknad. mysigt. jag inhandlade ett super fint pannband och justin fick godispåse ac tomten. vi handlade även super söta tomtar till våran gran i fårull. =)   sed...

Av sophi kellgren - 28 november 2010 10:43

å vad det är mysigt. synd att inte alla i familjen är lediga bara.   men det är så mysigt att få pynta fönstrarna justin har varit super duktig och hjälpt till med det igår duktiga unge. så nu är allt klart. dock inte hans rum där det inte sk...

Ovido - Quiz & Flashcards